معاون توسعه و
مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستانگفت: در راستای اهداف دولت اکترونیک استفاده از
ظرفیت ذفاتر پیشخوان دولت و برون سپاری خدمات در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی
قرار دارد.
به گزارش اداره
ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، تقی باقری اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند
خدمات قابل ارائه در خارج محیط اداری را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.
معاون توسعه و
مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستانبا بیان اینکه برون سپاری خدمات دستگاه های
اجرایی نقش اثرگذاری بر ارائه بهتر خدمت به ارب رجوع دارد، گفت: بر اساس انعقاد
تفاهم نامه ای بین انجمن صنفی دفاتر خدمات دولت، اداره کل راه و شهرسازی و اداره
کل پست استان گلستان، 10 خدمت دارای شناسه از سازمان اداری و استخدامی به دفاتر
پیشخوان دولت استان واگذار شد.
وی افزود: از مهم ترین خدماتی که به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده می توان به
عملیات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.
باقریان ادامه داد: متقاضیان می توانند با حضور در این دفاتر عملیات ثبت نام،
بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده طرح نهضت ملی مسکن را انجام دهند.
معاون توسعه و
مدیریت منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از دیگر خدمات واگذار شده اداره کل راه و
شهرسازی به دفاتر پیشخوان دولت می توان به بررسی سوابق برخوداری اشخاص از امکانات
دولتی، تشکیل پرونده برای انتقال سندهای واگذار شده از طریق اجاره به شرط تملیک و
تشکیل پرونده استعلام دادگاه های حل اختلاف برای اثبات وقع عقد بیع اشاره کرد.
وی افزود: متقاضیان می توانند نسبت به تشکیل پرونده استعلام های مربوط به
قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد مالکیت سند، تشکیل پرونده ی لغو سابقه
گذاری اشخاص حقیقی و تشکیل پرونده ی پاسخ به استعلامات بانکی برای پرداخت یارانه به اقشار ویژه به این
دفاترمراجعه کنند.
باقریان همچنین تصریح کرد: تعیین نوع اراضی موضوع کمیسیون ماده 12 قانون اراضی
شهری و بررسی و کنترل مدارک متقاضیان معادلات ثانویه نیز از دیگر خدماتی بوده که
اداره کل راه و شهرسازی به دفاتر پیبشخوان دولت واگذار کرده است.